Regulátor je primárne určený pre motory rady
600(speed 600, jamara 600venti...), ale je možné ho použiť aj pre iné motory
(ja ho používam s motorom Jamara 480 v modeli
elektra).
Regulátor pracuje s kladnými impulzmi z prijímača, takže nie je určený pre staršie prijímače pracujúce
so zápornými impulzmi.
Schéma:
Osadenie:
Celý regulátor riadi procesor PIC12C508(A) s príslušným
programom.
Dovolený prúd regulátorom určujú koncové FET tranzistory(IRL2203N). Su zapojené 2 paralelne, kvôli zníženiu odporu
a tým aj rozloženiu výkonu a zlepšeniu chladenia. Ja som použil tranzistory BUZ11 s dovoleným prúdom 30A. Teoreticky by
teda regulátor mal zvládnuť 60A, ale to by som tranzistory musel umiestniť na rozmerný chladič. Pri chladení v modeli
môžem počítať s prúdom tak do 15A(možno aj viac, neskúšal som).
Kontrolu napätia akumulátorov treba hodnotou rezistora R7 nastaviť pre určitý počet článkov v akupacku:
R7 = 3k0 -vypnutie pri 5,4V, 6 článkov.
R7 = 3k9 -vypnutie pri 6,7V, 7-8 článkov.
R7 = 4k7 -vypnutie pri 7,8V, 9-10 článkov.
Plošný spoj nie je otočený zrkadlovo, na to si treba dať pri výrobe pozor. Inak
zapojenie neskrýva žiadne záludnosti a pracuje na prvé zapojenie. Po osadení je potrebné plošný spoj očistiť a ošetriť lakom
a
odizolovať chladiace krídelká tranzistora Q1 a stabilizátora IC2 vlepením izolačnej podložky(napr. z teflónu),
inak by bol motor stále spustený cez skrat medzi týmito krídelkami.
Uvedenie do prevádzky:
- Zapnite vysielač.
- Regulátor prepojte s prijímačom a motorom a pripojte akumulátor.
- Po pripojení napájania sa PIC zresetuje a čaká na stiahnutie páky plynu na 0 a. Počas čakania sa z motora ozýva pípanie.
Po presunutí páky planu do nulovej polohy motor asi 4- krát zapípa a stíchne.
- Presuňte pomaly páku plynu na maximum. Motor sa roztočí plnými otáčkami. Pokiaľ batérie nie sú plne nabité, nie je
možné motor roztočiť do plných otáčok, motor sa zastaví a pípa, dokým nepresuniete páku plynu na 0. Toto isté
sa deje aj pri znížení napätia v priebehu letu. Po stiahnutí plynu na 0 je možné motor znova spustiť, ale len v určitom rozsahu
páky plynu, inak sa motor znova zastaví a regulátor začne pípať, kým nepresuniete páku plynu na 0. Po zdetekovaní nízkeho napätia
je zostávajúca kapacita dostačujúca na pristátie.
Brzda motora sa aktivuje prepojením jumperu označeného ako
Pines Act Freno.